Obrazky sa vkladaju pomocou elementu
IMG. Atribut SRC
obsahuje URL k obrazky, ktory sa ma zobrazit.
Prezerace zvacsa poznaju iba formaty GIF a JPEG (JPG).
Co ak si niekto prezera vasu stranku na textovom prezeraci? Obrazky
nebude vidno (ved ako aj). Lahka pomoc. Da sa doplnit atribut
ALT, ktoreho obsah tvori text zobrazovany prave textovymi
prezeracmi.
Ak su obrazky napriklad v tabulke alebo inde, prezerac casto caka az pokial
sa obrazok nenatiahne cely a az potom ho vykresli. Tato jeho cinnost
dost spomaluje vykreslenie stranky (a hlavne jej informacneho obsahu), co
moze prinutit pripadneho pouzivatela aby sa pobral kade lahsie :-) Da
sa to obist tym ze prezeracu vopred oznamime ake budu
rozmery obrazku. To mu umozmi vynechat dostatocne miesto na obrazovke a
necakat na natiahnutie celeho obrazku. Sirka zobrazovaneho je dana atributom
WIDTH a vyska atributom HEIGHT. Hodnoty obidvoch
atributov su dane v pixeloch.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ak je obrazok sucastou hypertextvej linky, prezerac ho zvycajne obkresli
ramcekom, hrubka ramceka je dana atributom BORDER a udava sa v
pixeloch. BORDER=0 sposobi ze sa ramcek nevykresli.
Vsetky linky su aktivne a referencuju dokument
examp_TITLE_2.html, ktory ma prazdne telo.
?
?
?
?
Teraz priklad s ramcekom, ktoreho hrubku zmenime:
?
?
Vsetky obrazky sa daju zarovnavat roznymi sposobami. Dosiahneme to pridanim
atributu ALIGN, ktory moze mat tieto hodnoty:
leftrighttopmiddlebottom
Lev je vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Lev je vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Zmenou zarovnania mozno dosiahnut ze text bude obrazok obtekat. Ak je
ALIGN=left text bude obrazok obtekat po pravej strane ak
ALIGN=right tak po lavej strane.
Teraz si povieme nieco o levovi.
Lev zije v afrike (ako kazdy vie).
Vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Teraz si povieme nieco o levovi.
Lev zije v afrike (ako kazdy vie).
Vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Obtekajuci text je velmi blizko obrazka. To sa da napravit atributmi
HSPACE a VSPACE, ktore definuju volne miesto okolo
obrazka. Atribut HSPACE v horizontalnom a VSPACE vo
vertikalnom smere. Volne miesto sa udava v pixeloch.
Teraz si povieme nieco o levovi.
Lev zije v afrike (ako kazdy vie).
Vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Teraz si povieme nieco o levovi.
Lev zije v afrike (ako kazdy vie).
Vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Ak je obrazok v hypertextovej linke, mozeme vyuzit atribut
USEMAP na urcenie cielovej hypertextovej linky v zavislosti od
toho, kam na obrazku klikneme. Atribut obsahuje URL ku klient-orientovanej
obrazkovej mape tvorenej elementom
MAP. Blizsie informacie o
vytvarani mapy si pozri pri
vysvetleni elementu MAP.
Ak je obrazok castou hypertextovej linky (element
A) a uzivatel klikne na obrazok,
atribut ISMAP zabezpeci vyslanie suradnic kurzora na obrazku
serveru. URL specifikujuca server je odvodena od
URL definovanej atributom HREF elementu A, pricom
sa doplni o znak '?' za ktorym nasleduju x-ova a y-ova suradnica oddelene
ciarkou (bez medzier). Je to vyhodne vtedy ak HREF ukazuje na
nejaky CGI skript ktory tieto suradnice spracuje
a vysledok (napr. nejaky dokument) posle prezeracu naspat.
Nasledujuci
priklad je nefunkcny (uvedeny CGI skript neexistuje).