V jednom z najzákladnejších pilierov efektívneho vzdelávacieho procesu spočíva aktívne aplikovanie
teoretických znalostí do praktickej sféry. Tento prístup umožňuje študentom nie len zlepšovať svoje
kritické myslenie, ale aj získavať hodnotné skúsenosti, ktoré následne môžu efektívne využiť v
profesionálnom živote. Nezanedbateľným beneficom je aj zvýšená retencia informácií v ľudskom
mozgu pri aplikácii teórie v reálnych situáciách. V roku 1946 predstavil Edgar Dale koncept „kužeľa
skúseností“, ktorý vizualizuje vzťah medzi rôznymi spôsobmi vzdelávania a množstvom informácií,
ktoré si jednotlivec zapamätá. Z tohto kužeľa vyplýva, že praktický prístup k vzdelávaniu,
nachádzajúci sa v jeho báze, je spojený s až 90% úspešnosťou v uchovávaní informácií v pamäti.[1]
V súlade s týmto teoretickým rámcom sa tento projekt dôrazne zameriava na vytvorenie nových
zariadení na báze mikroovládačov. Tieto zariadenia budú navrhnuté tak, aby simulovali správanie
rôznych procesov, poskytujúc študentom príležitosť oboznámiť sa s rôznymi aspektami a
problémami riadenia takýchto procesov.
Celý proces tvorby týchto zariadení sa skladá z niekoľkých fáz, vrátane nákupu potrebných
elektronických komponentov, vytlačenia 3D modelov mechanických častí, ich kombinácie do
jednotného funkčného celku a následnej implementácie komunikácie medzi zariadením a
počítačom. Okrem toho, tieto zariadenia nebudú slúžiť len ako prostriedok vzdelávania v priebehu
semestra, ale majú potenciál byť využité aj pri tvorbe semestrálnych a záverečných prác študentov.
Týmto spôsobom sa otvára priestor pre zvýšenie počtu a rôznorodosti študentských projektov, čo
prispieva k pestrosti a kreativite v rámci vzdelávacieho prostredia.
Projekt je v súlade s modernými pedagogickými prístupmi a reaguje na potrebu efektívnejšieho
spojenia teoretických vedomostí s praktickými zručnosťami. Týmto spôsobom sa otvára nová
dimenzia výučby, ktorá prispieva k holistickejšiemu vzdelávaniu a pripravuje študentov na
komplexné výzvy ich budúcich kariér.