Číslo projektu:
006TUKE-4/2024
Názov projektu:
Hybrid Learning v inžinierskom vzdelávaní
Grantová schéma:
KEGA
Typ projektu:
Výskumné projekty KEGA
Začiatok projektu:
01.01.2024
Koniec projektu:
31.12.2026
Zodpovedný riešiteľ za STU:
Ľubomíra Horanská
Riešitelia:
Miroslav Fikar, Pavol Jánoš, Naďa Krivoňáková, Martina Langerová, Alexander Maťašovský

Matematika na všetkých technických univerzitách vystupuje v úlohe jazyka pre odborné predmety. Správne porozumenie matematickým pojmom, objektom a postupom zvyšuje schopnosť študentov formulovať, riešiť aj úspešne vyriešiť inžinierske problémy.
V súčasnej dobe na vysokých školách študuje pomerne heterogénna skupina študentom z hľadiska ich východiskových matematických vedomostí, schopností a zručností, čo si vyžaduje potrebu zmeny prístupu k výučbe matematiky ako predmetu prírodovedného základu vysokoškolského štúdia. Ďalším dôležitým faktorom je významná spoločenská zmena, ktorá predstavuje prudký rozvoj informačných technológií a ich začlenenie do všetkých oblastí ľudskej činnosti, čo vplýva aj na proces vzdelávania. Dnes už nie je možné z tejto všestrannej implementácie vytrhnúť proces vzdelávania na vysokých školách.
Obmedzenia súvisiace s pandémiou COVID-19 spôsobili prudký rozvoj aj v oblastí vzdelávania, čím sa vytvoril značný priestor a príležitosť pre nový spôsob realizácie a riadenia edukačného procesu na báze metódy, ktorá sa dá označiť ako "hybrid learning".
Preto je predkladaný projekt zameraný na komplexnú inováciu a modernizáciu vyučovacieho procesu v predmetoch s matematickým obsahom na dvoch najväčších technických univerzitách na Slovensku. Medzi zásadné inovácie patrí automatizácia procesu samovzdelávacia sa študentov v domácom prostredí a zmena prístupu k riadeniu "face-to-face" výučby s využitím rámca SCRUM. Okrem modernizácie a zvýšenia atraktivity samotných elektronických výučbových materiálov (textových, multimediálnych, softvérových, atď.), bude vo výraznej miere zapojený do procesu aj "AI-asistent" v troch rôznych úlohách, čo vytvára bohatý priestor pre rozsiahly didaktický výskum vrátane skúmania a zaznamenávania dopadov implementovaných inovácií.

Viac informácií o projekte tu

Publikácie

2024

  1. N. KrivoňákováA. MaťašovskýP. Jánoš: Experience with innovating the teaching of mathematical subjects. Editor(i): Luis Gómez Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees, V EDULEARN24 Proceedings -16th International Conference on Education and New Learning Technologies, IATED Academy, Valencia, Spain, zv. 2024, str. 7542–7547, 2024.
  2. J. Pócsová – A. Mojžišová – K. Valentová – D. Khistyeva – N. Krivoňáková: Active learning in engineering education. Editor(i): Luis Gómez Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees, V EDULEARN24 Proceedings -16th International Conference on Education and New Learning Technologies, IATED Academy, Valencia, Spain, zv. 2024, str. 9020–9028, 2024.

Riešitelia


Zodpovednosť za obsah: doc. Mgr. Ľubomíra Horanská, PhD.
Posledná aktualizácia: 08.01.2024 18:08
Facebook / Youtube

Facebook / Youtube

RSS